Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Between Nostalgia and Pragmatism: Cormac McCarthy's 'Border Trilogy.'
Polívka, Zdeněk ; Procházka, Martin (vedoucí práce) ; Roraback, Erik Sherman (oponent)
Tato práce se zabývá problematikou a zobrazením americké hranice a amerického západu v takzvaně prostředním tvůrčím období amerického autora Cormaca McCarthyho. Konkrétně pak pojednává o tzv. Hraniční trilogii sestávající se z románů Všichni Krásní Koně (1992), Hranice (1994) a Města na Planině (1999). Samotná analýza se pak soustředí především na čtení románu druhého, Hranice, s četnými odkazy jak ke zbylým románům trilogie, tak i ke Krvavému Poledníku (1985), románu, který trilogii bezprostředně předchází. Práce si za prvé klade za cíl ukázat, že autor se na stránkách trilogie nejenom kriticky vyrovnává s americkou nacionální ideologií založenou na nostalgicky pojatém mýtu o západní hranici, ale rovněž tu čtenářům předkládá vlastní alternativní pojetí pojmu americké hranice, potažmo americké národní identity. Práce následně tvrdí, že autorův přístup k americké hranici vykazuje značné podobnosti s hodnotami filozofie amerického pragmatismu, tak, jak ji ve svých dílech věnované americké kultuře a myšlení definoval francouzský filozof Giles Deleuze. V jeho pragmatickém pojetí americké identity přestává hranice fungovat v tradičním nacionálním a ideologickém smyslu jakožto bariéra uměle rozdělující politický a společenský prostor do ustálených binárních kategorií, a namísto toho je pojímána jako...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.